Πέμπτη, 14 Μαΐου 2009

Αεροπορικές εταιρίες κάνουν προσφορές που παραπλανούν τους καταναλωτές


Προσφορές που παραπλανούν ή δημιουργούν σύγχυση στους καταναλωτές, επισημάνθηκαν σε περίπου δεκαπέντε ιστοσελίδες αεροπορικών εταιριών και σε είκοσι ιστοσελίδες που πωλούν αεροπορικά εισιτήρια, κατά τη διάρκεια μιας έρευνας, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, η Επίτροπος αρμόδια για θέματα καταναλωτών, Μεγκλένα Κούνεβα... παρουσίασε σήμερα δύο λίστες αεροπορικών εταιρειών και ιστοσελίδων που πωλούν αεροπορικά εισιτήρια. Η πρώτη αφορά μια λίστα με 16 εταιρείες ή ιστοσελίδες που δεν παρουσίασαν καμία παρατυπία, κατά τη διάρκεια της έρευνας και η δεύτερη αφορά μια λίστα με 36 εταιρείες ή ιστοσελίδες οι οποίες δεσμεύονται ότι οι παρατυπίες που διαπιστώθηκαν κατά την έρευνα (π.χ. ψευδείς τιμές, μη διαθεσιμότητα των προτεινόμενων προσφορών, κτλ.) έχουν ήδη αντιμετωπιστεί ή θα αντιμετωπιστούν άμεσα προκειμένου να διασφαλισθεί η πλήρης τήρηση όλων των προτύπων.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι δύο λίστες προκύπτουν από μία έρευνα που έγινε το Μάρτιο του 2009 σε 67 σημαντικές αεροπορικές εταιρείες και η οποία έδειξε ότι οι 52 είτε είναι εντελώς "καθαρές", είτε είναι διατεθειμένες να διορθώσουν τις όποιες παρατυπίες.

Ωστόσο, τα ονόματα των υπόλοιπων 15 αεροπορικών εταιρειών ή ιστοσελίδων που δημιουργούν προβλήματα στους καταναλωτές δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Σε ό,τι αφορά τη λίστα της Επιτροπής με τις αεροπορικές εταιρείες οι οποίες κρίνονται ικανοποιητικές και δεσμεύονται ότι θα συνεχίσουν να διατηρήσουν τις ιστοσελίδες τους στα ίδια ικανοποιητικά επίπεδα, βρίσκονται, μεταξύ άλλων, η Iberia, η Virgin Atlantic, η SAS, η TAP, η Finnair, η Air Malta, η Tarom, κ.α.

Όσον αφορά τη λίστα με τις εταιρίες οι οποίες δεσμεύονται ότι οι παρατυπίες που επισημάνθηκαν στις ιστοσελίδες τους έχουν ήδη αντιμετωπιστεί ή θα αντιμετωπιστούν άμεσα, μεταξύ άλλων, βρίσκονται η Aegean Airlines, η Easyjet, η Lufthansa, η Alitalia, η Air Lingus, η Austrian Airlines, η Lot, η Brussels Airlines, η Swiss, η Ryanair, κ.α..

Ωστόσο, ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες κολοσσοί, όπως για παράδειγμα η Air France-KLM και η British Airways δεν βρίσκονται σε καμία από τις δύο λίστες, χωρίς η Επιτροπή να διευκρινίζει το γιατί.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας έρευνας που δρομολογήθηκε το Σεπτέμβριο του 2007 και στην οποία συμμετείχαν 15 εθνικές αρχές της ΕΕ και η Νορβηγία, διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε 137 ιστοσελίδες πώλησης αεροπορικών εταιρειών (αντιπροσωπεύουν περίπου 80 αεροπορικές εταιρείες).

"Η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει ότι όλοι οι επιβάτες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε πραγματικές τιμές, προκειμένου να διαφανής η αγορά των αεροπορικών εισιτηρίων", είχε προειδοποιήσει η Επιτροπή πριν ένα χρόνο, καλώντας τις αεροπορικές εταιρείες, να συνεργαστούν και να συμμορφωθούν με την κοινοτική νομοθεσία για θέματα επιβατών. "Είναι απαράδεκτο ότι ένας στους τρεις καταναλωτές εξαπατάται, ή παραπλανάται" , είχε δηλώσει τότε η Μ. Κούνεβα, τονίζοντας ότι οι όποιες παρατυπίες θα πρέπει να διορθωθούν ως το Μάιο του 2009.

Σήμερα, ένα χρόνο αργότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι από τις 137 ιστοσελίδες, οι 115 υποβλήθηκαν στις αναγκαίες διορθώσεις. Όσον αφορά τις υπόλοιπες 22, η Επιτροπή τονίζει ότι τον Ιούνιο θα ανακοινώσει τα μέτρα επιβολής της κοινοτικής νομοθεσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου