Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Τα σενάρια της πτώσης του μονοκινητήριου αεροσκάφους







30 Απριλίου 2009, 18:40
Τα ερωτήματα, που προκύπτουν από την πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους στον εθνικό δρυμό του Αίνου, είναι πολλά.
Τα αίτια ερευνώνται ακόμη και οι ειδικοί προσπαθούν να "κωδικοποιήσουν" τα τελευταία δευτερόλεπτα της μοιραίας πτήσης.
Το σίγουρο είναι ότι ο πιλότος πετούσε με δική του ευθύνη (VFR) κάτω από τα 7,5 χιλιάδες πόδια και παρά το γεγονός, ότι ο πύργος ελέγχου της Ζακύνθου του συνέστησε να πετάξει με IFR -με ελεγχόμενη πτήση, δηλαδή, λόγω ομίχλης.

Αυτό είναι και το "βασανιστικό" ερώτημα που απασχολεί τους ειδικούς. Γιατί, ενώ υπήρχε ο κίνδυνος της ομίχλης, ο πιλότος επέλεξε να κάνει την λεγόμενη "χαμηλή πτήση", κάτω από τα 7,5 χιλιάδες πόδια και κάτω από τα ραντάρ.
Κάποιοι που εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια, μιλούν ακόμη και για τις "ύποπτες" πτήσεις ξένων αεροσκαφών, πάνω από τις΄"ευαίσθητες" ελληνικές περιοχές, όπως ο Αραξος, ο Αστακός, η Πρέβεζα και η Ηγουμενίτσα, με σκοπό την αεροφωτογράφηση.
Άκουσαν μια γυναικεία φωνή να καλεί σε βοήθεια
Το αεροπλάνο απογειώθηκε όταν ακόμη ήταν μέρα. Αν είχε σουρουπώσει, ο πύργος ελέγχου δεν θα έδινε άδεια απογείωσης.
Έτσι, οι ελεγκτές των πύργων ελέγχου δεν "ακολούθησαν" την πορεία του, καθώς ο διεθνής κανονισμός πτήσεων επιτρέπει σε οποιοδήποτε αεροσκάφος, που υποβάλλει σχέδιο πτήσης με VFR (ευθύνη του πιλότου δηλαδή), να πετά κάτω από τα 7,5 χιλιάδες πόδια και οπουδήποτε.
Το τι έγινε την ώρα της πτώσης, είναι άγνωστο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ραδιοτηλεγραφητής του αεροδρομίου Ζακύνθου "έπιασε" στη συχνότητά του μια γυναικεία φωνή να καλεί σε βοήθεια.
"Ακουσα μια γυναίκα να φωνάζει συνέχεια HELP, HELP", είπε ο ραδιοτηλεγραφητής. Αυτό είναι ένα στοιχείο, λένε οι εμπειρογνώμονες. Ίσως, πετώντας μέσα στην ομίχλη, ξαφνικά να είδαν μπροστά τους μια κορυφή και να μην μπόρεσαν να την αποφύγουν.
Ίσως, πάλι, η γυναίκα να καλούσε σε βοήθεια γιατί έπαθε κάτι ο πιλότος και το αεροσκάφος έμεινε ακυβέρνητο.
Πρόκειται για δύο σενάρια, που εξετάζονται σοβαρά.
Ένα τρίτο σενάριο είναι το αεροσκάφος να "έμεινε" από καύσιμα. Ενδεχόμενο εφικτό, καθώς, όπως λένε πηγές, χρόνια οι ελληνικές Αρχές κάνουν συστάσεις στους ισραηλινούς πιλότους, οι οποίοι συνηθίζουν να μεταφέρουν μαζί τους κι ένα μπιτόνι με βενζίνη, φοβούμενοι αυτό το ενδεχόμενο. Να μείνουν δηλαδή από καύσιμα.
Στο σημείο, πάντως, της συντριβής του αεροσκάφους, οι επιβαίνοτες βρέθηκαν απανθρακωμένοι, πράγμα που σημαίνει ότι μετά την πρόσκρουση έγινε έκρηξη, με αποτέλεσμα το μονοκινητήριο να τυλιχτεί στις φλόγες.
Οι πρώτες ενδείξεις, λοιπόν, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για τραγικό ανθρώπινο λάθος. Αυτό, όμως, θα εξακριβωθεί μετά την ολοκλήρωση των ερευνών.
Οι έρευνες
Τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρέθηκαν σε πλαγιά του Εθνικού Δρυμού του Αίνου.
Αν και στην αρχή οι έρευνες για τον εντοπισμό του μικρού αεροσκάφους είχαν εστιαστεί στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Ζακύνθου, τα ξημερώματα της Τετάρτης τα συντρίμμια εντοπίστηκαν στην Κεφαλονιά από πεζοπόρα τμήματα των ομάδων Έρευνας και Διάσωσης -συγκεκριμένα από το πεζοπόρο τμήμα της 6ης ΕΜΑΚ.
Ο αναγνώστης της zougla.gr πέταξε με το δικό του αεροσκάφος 1.000 μέτρα πάνω από το σημείο που έπεσε το μοιραίο SR 22 και τράβηξε αυτό το αποκλειστικό video. Όπως θα δείτε, οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή ήταν ιδιαίτερα δύσκολες.
Το χρονικό της πτήσης
Το αεροσκάφος, τύπου SR 22 με δυο επιβάτες, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ μαζί με ένα άλλο μονοκινητήριο με τρεις επιβαίνοντες και προσγειώθηκαν στον αερολιμένα της Κω στις 12:00 το μεσημέρι. Δυο ώρες αργότερα, στις 14:00 το μεσημέρι της Τρίτης, τα δυο μονοκινητήρια απογειώθηκαν από την Κω, έχοντας διαφορά χρόνου 10 λεπτών, με προορισμό την Ζάκυνθο.
Στις 19:44 τα δυο αεροσκάφη απογειώθηκαν εκ νέου με 10λεπτη διαφορά, από την Ζάκυνθο και με προορισμό την Κέρκυρα. Λίγα λεπτά αργότερα, το στίγμα του SR22 χάθηκε.
Το «ζευγάρι» του SR22 -το δεύτερο μονοκινητήριο- επέστρεψε στην Ζάκυνθο και στη συνέχεια πέταξε και προσγειώθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου