Παρασκευή 1 Μαΐου 2009

Η απάντηση από τα ΕΛΤΑ για τις Σέρρες


"Αγαπητοί κύριοι,Απαντώντας στο σχόλιο που αναρτήθηκε στις 22 Απριλίου 2009 στο troktiko.blog αναφορικά με την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των κατοίκων του Ν. Σκοπού Σερρών και για την πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών σας, σας πληροφορούμε τα εξής:Σε περιοχές όπου δεν υφίσταται ονομασία οδών ούτε αρίθμηση των κτιρίων, μέχρι σήμερα η αλληλογραφία των κατοίκων φθάνει για διανομή με την αναγραφή επί των φακέλων μόνο της ονομασίας και του Ταχυδρομικού Κώδικα της περιοχής. Αυτός είναι ο ...κύριος λόγος, για τον οποίο στις περιοχές αυτές η διανομή της αλληλογραφίας πραγματοποιείται με ιδιαίτερη δυσκολία.Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατ΄οίκον διανομή των ταχυδρομικών αντικειμένων, είναι η ύπαρξη σωστής και πλήρους διεύθυνσης του παραλήπτη, η οποία θα πρέπει να αναγράφεται επί των ταχυδρομικών αντικειμένων. Η αναγραφή σωστής και πλήρους διεύθυνσης προϋποθέτει, αφενός την ορθή ενημέρωση των φυσικών και νομικών προσώπων που στέλνουν αλληλογραφία στους πολίτες, αφετέρου τη μοναδική ονομασία και την κατάλληλη σήμανση των οδών, καθώς και τη μοναδική αρίθμηση των κτιρίων. Κανονικά, εφαρμόζοντας τις διεθνείς προδιαγραφές, τα ΕΛΤΑ θα έπρε! πε να επιστρέφουν την αλληλογραφία με λανθασμένη ή ανακριβή διεύθυνση στους αποστολείς. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι τόσο μεγάλο, που το πρόβλημα θα οξύνονταν.Κατά συνέπεια, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ΕΛΤΑ είναι διπλό και δισεπίλυτο, δεδομένου ότι πολύ μεγάλο ποσοστό της αλληλογραφίας καταφθάνει σε πολλές περιοχές, όπως και του Ν. Σκοπού, με ελλιπή ή λανθασμένη διεύθυνση, ενώ παράλληλα οι «υποδομές» για σύγχρονη ταχυδρομική εξυπηρέτηση είναι ανεπαρκείς. Σε οικισμούς με σχέδιο πόλης, είναι εφικτή η σωστή οδαρίθμηση και μπορούν οι τοπικές Δημοτικές ή Κοινοτικές Αρχές, λόγω αρμοδιότητας, να προχωρήσουν σε αυτή, ώστε ανεμπόδιστα να επιτυγχάνεται η κατ΄οίκον διανομή της αλληλογραφίας. Σε περιοχές, όπου δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί κανονική οδαρίθμηση ή οι τοπικές Δημοτικές Αρχές για διάφορους λόγους δεν έχουν προχωρήσει στις δέουσες ενέργειες, τα ΕΛΤΑ εγκαθιστούν, κατόπιν συμφωνίας και συνεργασίας με τις τοπικές Αρχές, κλειστά σώματα γραμματοθυρίδων, οι οποίες εξασφαλίζουν την μοναδικότητα της διεύθυνσης και διατίθενται δωρεάν στους κατοίκους. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι τα ΕΛΤΑ επενδύουν σημαντικά ποσά (άνω των €2εκ. ετησίως) για να διαθέτουν δωρεάν γραμματοθυρίδες ασφαλείας στους πολίτες των «προβληματικών» περιοχών. Επιπλέον, τα ΕΛΤΑ έχουν αναπτύξει νέες υπηρεσίες γνωστοποίησης των νέων διευθύνσεων, όπως η υπηρεσία «μετακόμισα» και η υπηρεσία κανονικοποίησης διευθύνσεων, για την ενημέρωση των μεγάλων, τουλάχιστον, οργανισμών που αποστέλλουν αλληλογραφία στους πολίτες. Οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται επίσης δωρεάν στους πολίτες.Ειδικότερα, στο Νέο Σκοπό, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν στη σύσταση και λειτουργία, μέχρι πρόσφατα, Ταχυδρομικού Πρακτορείου, το οποίο παρείχε όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Η ανάθεση της λειτουργίας του πρακτορείου σε επαγγελματία, γνώστη της περιοχής, διευκόλυνε την εξυπηρέτηση των κατοίκων του οικισμού. Όμως, με την παύση λειτουργίας του Ταχυδρομικού Πρακτορείου, που οφείλεται σε προσωπικούς λόγους του αναδόχου και την αδυναμία εξεύρεσης νέου προς το παρόν - καθότι κανείς δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στη σχετική πρόσκληση των ΕΛΤΑ (η σχετική προκήρυξη έγινε στις 27.03.2009) - η ταχυδρομική εξυπηρέτηση του οικισμού ανατέθηκε σε διανομέα της Μονάδας Διανομής Σερρών, ο οποίος, ωστόσο, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη διανομή, λόγω έλλειψης οδαρίθμησης και ακριβούς διεύθυνσης των ταχυδρομικών αντικειμένων. Πάντως, η Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων βρίσκεται σε επικοινωνία με τις Τοπικές Αρχές για την όσο το δυνατό συντομότερη εξεύρεση λύσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής.Το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΤΑ προβλέπει τη συνεχή ανάπτυξη της Εταιρίας, τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη διασφάλιση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη ευαισθησία στην εξυπηρέτηση των ακριτικών και απομακρυσμένων περιοχών, στην προσπάθεια να παρέχονται ποιοτικές ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλους τους κατοίκους της χώρας. Πρόσφατο παράδειγμα αυτής της ευαισθησίας αποτελεί και η λειτουργία Μονάδας Ταχυδρομικού Έργου στο Αγαθονήσι, σε συνεργασία με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.Σημειώνεται, ότι τα τελευταία χρόνια τα ΕΛΤΑ επιτυγχάνουν συνεχώς βελτίωση των δεικτών ποιότητας (δείκτης ταχύτητας 81% και δείκτης αξιοπιστίας 98%) των υπηρεσιών τους, σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΕΕΤΤ, καθώς και υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πολιτών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι σύμφωνα με τις μετρήσεις της Eurostat (Ευρωβαρόμετρο) και ανεξάρτητων διεθνών οίκων, τα ΕΛΤΑ επιτυγχάνουν σταθερά υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πολιτών (80-81%), ενώ ταυτόχρονα κερδίζουν και την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης (80%). Οι επιδόσεις αυτές είναι μεταξύ των υψηλότερων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και φυσικά και στη χώρα μας.Τέλος, σας διαβεβαιώνουμε ότι τα ΕΛΤΑ παρακολουθούν το ταχυδρομικό δίκτυο της περιοχής του Ν. Σκοπού, όπως άλλωστε γίνεται με όλες τις περιοχές της χώρας, και όποτε διαπιστώνονται προβλήματα, παρεμβαίνουν, σε συνεργασία με τους Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπου απαιτείται, για την κάλυψη των σχετικών αναγκών.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΛΤΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου