Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Δένουν το ένα μετά το άλλο τα βαπόρια για κοντέινερ


12 Μαΐου 2009, 19:03
Στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών βρίσκονται οι ναύλοι στην αγορά των κοντέινερ, ενώ την ίδια ώρα «βουτιά» κάνουν και οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα παροπλισμένα κοντέινερ προσεγγίζουν σε αριθμό τα 500 πλοία, που αντιστοιχούν σε 1,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, με τους εφοπλιστές να επιλέγουν ο ένας μετά τον άλλο να ρίξουν άγκυρα, βλέποντας τα πλοία τους να πηγαινοέρχονται σχεδόν άδεια και χωρίς τίποτα να προμηνύει κάποια διαφοροποίηση της σημερινής εικόνας για την τόνωση του παγκόσμιου εμπορίου.

Παρά το γεγονός όμως ότι η αγορά μοιάζει να έχει πιάσει… «πάτο», τίποτα δεν προμηνύει μια ανοδική αντίδραση ή κάποια αλλαγή προς το θετικότερο της υπάρχουσας κατάστασης.

Εξάλλου, η σχέση προσφοράς - ζήτησης θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο με τη χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων που αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2009, να είναι άνω των 1,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Την ίδια ώρα, τα πλοία που εκτιμάται ότι θα κατευθυνθούν στα διαλυτήρια (scrap) δεν υπερβαίνουν σε χωρητικότητα τα 400.000 εμπορευματοκιβώτια, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των κοντέινερ είναι μικρός.

Μάλιστα, εκτός από τα νέα πλοία που εισέρχονται στην αγορά, αυξάνονται το τελευταίο διάστημα κατά εκατοντάδες τα διαθέσιμα πλοία λόγω λήξης των συμβολαίων τους και το ερώτημα είναι πόσα εξ αυτών θα ναυλωθούν και πάλι.

Υπάρχει μια εκτίμηση σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των δεμένων πλοίων μέσα στο 2009, μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.000, που αντιστοιχεί στο 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εξαιτίας του μεγάλου προγράμματος ναυπήγησης κοντέινερ που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου